В настоящее время данная статья на русском языке не доступна.

 

 

W dniach 9 do 11 września 2016 roku w Centrum w Grabniku odbyło się siódme już polskie Kagju Mynlam. Głównym prowadzącym lamą był czcigodny Sangter Rinpocze.

Jak zwykle, około dwa miesiące wcześniej przybyło z Nepalu trzech doświadczonych mnichów wyznaczonych specjalnie w tym celu przez Komitet Międzynarodowego Kagju Mynlam w Bodh Gaji. Dwóch z nich to ciepyni, którzy przygotowują ozdobne tormy i specjalny ołtarz, a trzeci pełni funkcję umdze, czyli prowadzącego śpiewy. Warto wiedzieć, że mnisi wyznaczani do prowadzenia Kagju Mynlam w różnych krajach nie są przypadkowi, lecz wybierani ze specjalnie w tym celu szkolonej grupy lamów, reprezentujących różne klasztory Kagju w Indiach i Nepalu.

W modlitwach brali też udział liczni lamowie z klasztoru Bencien w Nepalu, z Khenpo Sonam Gjurme i Dordże Lobpynem na czele, a także lamowie polscy, którzy pod kierunkiem Rinpoczów i Lamów z Bencien ukończyli trzyletnie odosobnienie indywidualnie lub w drubkangu. Oprócz lamów z pierwszego odosobnienia, jakie odbywało się w ośrodku odosobnień Bencien Drubde Osal Ling w Grabniku, pojawiło się też ośmioro nowych lamów, którzy na dzień przed Kagju Mynlam ukończyli drugie trzyletnie odosobnienie w drubkangu.

Każdy dzień Kagju Mynlam rozpoczynał się ślubowaniem sodziongu i porannymi modlitwami.

Pierwszego dnia tradycyjnie odbyła się uroczysta procesja z wizerunkiem Jego Świątobliwości Karmapy. Następnie Sangter Rinpocze wraz z lamami ofiarowali na tron Karmapy mandalę Wszechświata oraz symbole przebudzonego Ciała, Mowy, Umysłu, Zdolności i Aktywności.

Potem Rinpocze wygłosił mowę wprowadzającą, w której mówił o ogromnych pożytkach płynących z Kagju Mynlam i o tym, jak wiele zasługi gromadzą ci, którzy w nim uczestniczą, pomimo związanych z tym trudów, wyrzeczeń i niewygody. Prosił też, by nasza społeczność żyła w zgodzie i harmonii. Jaki sens ma modlenie się o pokój na świecie - powiedział - jeśli będziecie kłócić się między sobą?

Drugiego dnia na przedpołudniowej sesji Sangter Rinpocze udzielił zebranym abhiszeki Białej Tary. Trzeciego dnia, po "Ceremonii ofiar dla wszystkich guru" (Lama Ciepa), która zawierała ucztę tsoku, nastąpiło ofiarowanie pomyślnych substancji, atrybutów i symboli pomyślności, w czasie którego uczestnicy otrzymali błogosławieństwo dla wzrastania wszystkiego, co najlepsze, pozytywnych okoliczności i dobrobytu. Osoby szczególnie wspomagające Centrum reprezentowały wszystkich obecnych i były bezpośrednio dotykane obrazkami symbolizującymi ową pomyślność.

I jak zwykle trzeci dzień zakończyło ofiarowanie płonących lampek. Po pięknej modlitwie Marme Mynlam wszyscy uczestnicy, śpiewając mantrę KARMAPA KJENNO, okrążyli stupę Kjabdzie Tengi Rinpoczego, ustawiając lampki na jej stopniach.

Podsumowując, można powiedzieć, że tegoroczna ceremonia Mynlamu odbywała się w wyjątkowo ciepłej i rodzinnej atmosferze.

Zdjęcia można oglądać w Galerii. Zob. też wideo poniżej.

 


МЫ В СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЯХ
НАШИ ЮТУБ-КАНАЛЫ
КАЛЕНДАРЬ МЕРОПРИЯТИЙ
СДЕЛАТЬ ПОДНОШЕНИЕ

Наш сайт использует файлы cookie. Вы можете контролировать это при помощи настроек своего браузера. При дальнейшем использовании данного сайта, вы подтверждаете свое согласие на использование файлов cookie.